check
הכנה ומידע לקראת לימודי פוסט דוקטורט 2013 | הוגנות מגדרית - קידום נשים במדע ובמחקר

הכנה ומידע לקראת לימודי פוסט דוקטורט 2013

סדנה מיוחדת נערכה לתלמידות דוקטורט במטרה לעודד אותן להמשיך לקריירה אקדמית בשנת 2013

להיות או לא להיות פוסט דוקטוראנטית -  כחלק ממאמצי האוניברסיטה לקדם את השוויון המגדרי בין כתליה, ערכה לאחרונה האוניברסיטה סדנה מיוחדת בה השתתפו 26 תלמידות מחקר למדעים ניסויים הנמצאות בשלבים מתקדמים של עבודת  הדוקטורט.

במסגרת הסדנה, שנערכה בחסות  יועצת נשיא האוניברסיטה לקידום נשים במדע פרופ' בת שבע כרם  ויחידת מגדר והורות בדיקנט הסטודנטים, ערכו הדוקטורנטיות בהנחיית ד"ר מאיה שולדינר ממכון וייצמן שיחה על החשיבות שבעריכת פוסט דוקטורט בחו"ל ועל ההשלכות האקדמיות, האישיות והמשפחתיות במהלך שכזה. בנוסף, חלקו פרופ' כרם וד"ר שולדינגר בפני הדוקטורנטיות את חוויותיהן אישיות מלימודי הפוסט-דוקטורט שעשו בחו"ל.

לדברי פרופ' כרם, "לבוגרות האוניברסיטה העברית פתוחות דלתותיהן של האוניברסיטאות המובילות ברחבי העולם לשם ביצועו של מחקר פוסט-דוקטורט, אבל חוקרות רבות נמנעות משלב זה בשל הקושי להעביר את המשפחה למספר שנים בחו''ל. הסדנה נועדה להפיג את החששות ממעבר זה והיא אפשרה לנהל שיחה על הקשיים, הפחדים והמחירים שבמעבר לחו"ל, ועל ההזדמנות להיחשף לעשייה מדעית במרכז בינלאומי, להתנסות בתרבות מדעית אחרת וליצור קשרים בינלאומיים".

"האוניברסיטה תמשיך לפעול במרץ בכל המישורים כדי לטפח חוקרות בכל שלבי הקריירה האקדמית הן מטעמים של צדק והוגנות והן מטעמים של קידום המצוינות האקדמית עצמה" הבהירה פרופ' כרם,  ואחת החוקרות הצעירות שהשתתפו בסדנה הוסיפה: "המפגש גרם לי להבין שאני לא לבד במסע הזה, כולן מרגישות את אותם לבטים וספקות והנה יש נשים שעשו את הדרך לפנינו ואפשר לצעוד בעקבותיהן".